, ,

Avtomatizacija marketinga

avtomatizacija marketinga

Avtomatizacija marketinga je avtomatizacija procesov v marketingu. Avtomatizirajo se predvsem ponavljajoči se procesi, e-poštna sporočila, ki imajo povečini enako vsebino, npr. odgovori na določen tip povpraševanj.

Za avtomatizacijo marketinga je potrebno v procese marketinga uvesti določena orodja za avtomatizacijo marketinga in jih prilagoditi potrebam podjetja.

Orodja za avtomatizacijo marketinga

CRM sistemi (Intrix CRM, Microsoft Dynamics CRM, Salesforce, ipd.),

orodja za e-poštni marketing, ki omogočajo avtomatizacijo (Mailchimp, AWeber, GetResponse, …).

Poleg omenjenih pa združevanje procesov in komunikacija med orodji ne gre brez orodja Zapier ipd. orodij.

Dodatno je smiselna tudi uporaba Intercom-a, ki je orodje za komunikacijo z obiskovalci spletne strani, nudi pa tudi e-poštno avtomatizacijo in nekaj drugih rešitev.

Namesto združevanja različnih rešitev, je za avtomatizacijo marketinga možno uporabiti kompletno izdelane rešitve, kot je Hubspot ali podobne, kot je npr. Salesmanago.

Potem so potrebna še orodja za spletno analitiko in testiranje, kot sta Google Analytics in Optimize.

Cilj avtomatizacije marketinga je izboljšanje učinkovitosti marketinga. Po eni strani se z merjenjem učinka in testiranjem lahko vidi, kaj deluje bolje, na drugi strani pa se zaposleni ne ukvarjajo več s ponavljajočim se delom, saj ga prepustijo sistemu in se lahko posvečajo tistim strankam, ki so bolje uvrščene in imajo zanje tudi več časa in sredstev.

KAKO POTEKA AVTOMATIZACIJA MARKETINGA

Kako poteka avtomatizacija e-poštnega marketinga

Avtomatizacija e-mail marketinga ne pomeni le, da se vnaprej sestavi sporočila, ki se pošljejo uporabniku avtomatsko, ko ta stori neko dejanje (npr. obišče določeno stran) ali ustreza kateremu drugemu pogoju (trigger-ju). Take sisteme se sicer postavlja po določenem ključu, a je prostora za izboljšave (in napake) ogromno.

Marketing avtomatizacija s CRM sistemom

S pomočjo CRM sistema vaš prodajni oddelek vidi, kateri uporabniki so dovolj “zreli” za klic ali določeno interakcijo. Obenem vašo prodajno ekipo CRM sistem opominja na roke in jim pove, kaj je stranki že bilo povedano, kaj jo zanima, kdo je z njo bil v stiku itd. Uporabljajo ga skoraj vsi, ki so kakorkoli vezani na roke (kontakt po brezplačnem preizkusu nečesa, reševanje reklamacij, informacije o dobacah, sodni procesi, …) ter mnogi drugi, kjer je prodajni proces ključnega pomena.

Kdaj je čas za avtomatizacijo marketinga

Avtomatizacija marketinga je sicer koristna in v mnogih primerih izboljša delovanje marketinga in prodaje, a mora biti podjetje v določeni meri pripravljeno nanjo. Ko redno pridobivate kakovostna povpraševanja, ko se podjetje zaveda, da marketing in prodaja nista isto, ko ima določeno idejo, kako povpraševanja pretvoriti v kupce in ko meri učinkovitost svojih strategij, itd. takrat je čas za avtomatizacijo marketinga in takrat bo ta res pripomogla k boljšemu delovanju procesov v marketingu in prodaji.