CRM sistem

CRM sistem

Customer relationship management (CRM sistem) je sistem za pomoč podjetju pri upravljanju odnosov s strankami.

CRM sistem omogoča, beleženje in analitizo podatkov o kupcih in potencialnih kupcih.  CRM sistem je usmerjen predvsem v ohranjanje strank in povečevanje prodaje obstoječim strankam, z določenimi pristopi (CRM sistem in oglaševanje) pa CRM sistem izboljšuje tudi proces pridobivanja strank.
Pomemben vidik pristopa s sistemom CRM, so CRM sistemi, ki zbirajo podatke iz različnih komunikacijskih kanalov, npr. s spletne strani podjetja, telefonskih klicev, e-pošte, “live chat” storitev, socialnih omrežij in drugih virov in baz podatkov. S pomočjo CRM sistema se podjetja učijo o svojih strankah in ciljni publiki, kar jim omogoča, da se lažje in bolje približajo ciljnim skupinam ter jih nagovorijo z bolj ustreznim prodajnim sporočilom.

Zakaj bi uporabljali CRM sistem?

CRM sistem omogoča podjetjem, da si nekoliko olajšajo poslovne procese in jih uredijo. Že vnos strank in podatkov o strankah v CRM sistem je za mnogo podjetij kar zalogaj. S tem, ko so vsi podatki o strankah shranjeni na enem mestu, se to področje uredi, kar pomeni, da se tudi način dela v prihodnje nekoliko preoblikuje in poteka po določenem postopku. Torej proces komunikacije s stranko postane bolj urejen.

Iz urejenih podatkov, ki jih CRM vsebuje, pa kasneje lahko pridobimo tudi določene informacije, ki jih sicer ne bi. Stranke lahko delimo v skupine, pregledamo, katere priložnosti so ostale nerešene, katere stranke smo pozabili, katere ureja več sodelavcev itd.

Ker se vsi podatki o stranki, ne glede na to, kdo z njo komunicira, beležijo v en sistem, na eno mesto, je posledično teh podatkov za posamezno stranko več. Če je prej komercialist 1 imel podatke v svojem bloku in komercialist 2 v excellovi tabeli, so sedaj vsi ti podatki združeni. Ko jih eden od njiju ali nekdo tretji potrebuje, lahko dostopa do vseh podatkov preko CRM sistema.

Slednje omogoča nadrejenim, da tudi bolje uredijo sam proces pridobivanja in upravljanja s strankami. Vidijo namreč, kje se več ljudi ukvarja z eno priložnostjo, koliko sploh je teh priložnosti in kar je zelo pomembno, kje se komunikacija navadno konča. CRM, sploh v večjih podjetjih, lahko mnogo izboljša že s tem, ko je vse o strankah napisano črno na belem.

Brezplačen CRM sistem

Odgovor na vprašanje, ali (in zakaj ne) izbrati brezplačen CRM, je dobro povzet v objavi “zakaj brezplačen CRM sistem ni primeren za vaše podjetje“. Glavni razlog, da brezplačnega CRM sistema ni dobro izbrati, leži v dejstvu, da so brezplačni CRM sistemi navadno omejeni kar se tiče prilagoditev CRM sistema.

Kot že rečeno, je postopek integracije CRM sistema gtisti, ki vzame precej časa podjetjem. Da se vse baze uredijo, da se spremeni način dela ipd. nekaj časa traja, obenem pa vzame precej živcev. Če to počnemo za to, da vse skupaj vnesemo v nefleksibilen CRM sistem, ki nas v več pogledih omejuje, potem ta proces pač ni smiseln.

Ravno prilagodljivost CRM sistema je tista velika prednost sistema, saj se ga lahko raznovrstnim dejavnostim prilagodi tako, da najbolj ustreza in nudi funkcije, ki še bolj izboljšajo delovanje podjetja.

Kateri CRM sistem izbrati

Na slovenskem trgu so najbolj primerni CRM sistemi Intrix CRM, Microsoft Dynamics in Salesforce CRM sistem. Verjetno je za večino podjetij najbolj primeren Intrix CRM, saj nudi integracijo z bazami Bizi in Ajpes, kar pomeni, da se podatki dopolnijo, omogoča uporabo preko mobilne aplikacije Intrix, kar je nujno in je predvsem cenovno dostopen. Ni poceni, so pa podjetjem, ki poslujejo v Sloveniji (majhen trg), cene za prilagoditve in uporabo smiselne. Stroški uporabe Intrix CRM sistema pač ne segajo tako visoko, kot pri ostalih tujih sistemih, obenem pa so večini dostopne tudi prilagoditve sistema. Več o crm sistemih najdete v objavi Zakaj potrebujete CRM sistem in kateri CRM sistem izbrati.