Kaj je optimizacija spletnih strani?

optimizacija spletnih strani

Optimizacija spletnih strani je širok pojem. Zajema namreč optimizacijo spletne strani za hitrost, optimizacijo spletnih strani za iskalnike (SEO), optimizacijo spletnih strani za uporabniško izkušnjo. Optimizacija pomeni izboljšanje (po domače), a vendar po nekih praksah in postopkih, ki so znane kot dobre in učinkovite ter so tudi priporočene (ni pa nujno, da jih vsi udejanjajo). 

Cilji optimizacije spletnih strani

Optimizacija spletnih strani se izvaja z različnimi cilji. Ali želite izboljšati položaj na Google, ali želite, da obiskovalci ostanejo na strani dlje časa, ali želite, da potencialni kupci posredujejo podatke ali povpraševanja? Vse to se optimizira, a po nekem vrstnem redu in po določenih prioritetah. Vse ne gre, zato se je, če želimo izboljšati hitrost, odreči npr. določenim vizualnim učinkom, ali pa če želimo SEO, odreči določeni vsebini (besedilom), včasih tudi za ceno slovnice. Zato je tudi stvar prioritet.

So namreč iskanja v Google, ki so nepravilna, a so se oveljavila, zato je boj možen le z mlini na veter. 

Potrebni so torej kompromisi. Podjetja pa potrebujejo nekoga, ki jim stvari dovolj razloži, da se lahko izrazijo ob tem, ko se zavedajo pozitivnih in negativnih posledic. Ko imajo celotno sliko pred očmi. Saj optimizacija vedno pomeni (vsaj na visoki ravni), kompromis. Nečemu se odrečemo, da nekaj pridobimo. Tu ni le pridobitev.

Kaj je optimizacija spletnih strani za uporabniško izkušnjo

Optimizacija spletnih strani se vedno dela tako, da se, pripravi stran na obisk (čeprav tako ne delajo vsi). Zato je začetna optimizacija spletne strani usmerjena v spletno stran z vidika, kot jo uporabniki vidi in izkuša. To je optimizacija hitrosti spletne strani in optimizacija vsebine (včasih je potrebno lektoriranje ipd.) ter optimizacija uporabniške izkušnje (ta je sicer stalna bitka, saj z več podatki dobivamo več priložnosti za izboljšave).

Kaj je optimizacija spletnih strani za iskalnike

Druga stopnja optimizacije je optimizacija spletne strani za iskalnike. Pri tem gre za urejanje vsebine spletne strani. Stran je v tem primeru potrebno preučiti, ali uporablja besedne zveze in izraze, ki so iskani tudi v Google (če uporabniki bolj pogosto iščejo prenosnik, ne boste kategorije poimenovali “prenosni računalnik”). Nato je potrebno vnesti meta opise za iskalnike in mesta spletne strani usmeriti (smotrno) k temu, da jih Google izpostavi. Zadeve se potem nadaljujejo v gradnjo “backlink-ov” in “black hat SEO”, ki ga sicer odsvetujemo.

Kaj je optimizacija spletnih strani za konverzije

Na tretji stopnji optimizacije spletnih strani uporabljamo orodja, ki nam omogočajo pridobivanje podatkov, ki nastajajo kot posledica testiranja različnih verzij in idej. Tu gre za dodano optimizacijo spletne strani za konverzije, za vpogled v to, kaj pri Google “pije vodo”, kaj je uporabnikom všeč (nižji “bounce rate”, višji položaj) itd.

Kaj je optimizacija spletnih strani?

Optimizacija spletnih strani je izboljševanje vaše spletne strani, glede na cilje, ki jih želi vaše podjetje doseči. To je pridobiti obiskovalce, ki jih zanima, jih nagovoriti in doseči, da poslujejo z vašim podjetjem.

Vseskozi pa velja eno pravilo. Bodite legalni, bodite realni in bodite relevantni. Kar je na črno, Google prej ali slej sankcionira, kar je posledica naših laži, je prej ali slej prepoznano kot laž (kar ni reklama) in kar je ne-relevantno za bralca je tudi nekoristno, torej dviguje “bounce rate”.