SEO in povratne povezave (backlinks) – Kako graditi prave povezave, ki štejejo

povratne povezave

Gradnja povratnih povezav (backlinks) je najbolj iskan in najbolj napačno razumljen proces, ki ga danes uporabljajo tržniki. Največja napaka, ki jo delajo SEO strokovnjaki, je razmišljanje o teh vhodnih povezavah kot blagovnih postavkah in osredotočanju na hitro povečevanje številk, namesto da bi te povezave postavili v ustrezen kontekst (topic).

Vhodne povezave so izjemno pomembne, so del algoritma za socialne signale, ki ga Google uporablja za določanje ustreznosti povezav, ki jih ponuja v katerem koli iskalniku Google. Zato je tako pomembno, da so podjetja pristna v svojih prizadevanjih za povezavo. To, seveda, zahteva veliko več napora v primerjavi s plačanimi »black-hat« tehnikami. Toda rezultati dolgoročni a pozitivni. Hkrati pa ne predstavljajo tveganja, da bo Google uvrstil stran na črno listo in se vaše spletno mesto ne bo prikazalo v iskanjih.

Kakšne povezave želi Google

SEO strokovnjaki se soočajo z “uganko” pri ustvarjanju strategije gradnje povezav. Na eni strani jih potrebujejo vsi in čim več. Po drugi strani pa Google ne želi, da aktivno gradite telo povratnih povezav samo zaradi SEO učinka. Želi naravne povezave.

Povratne povezave je treba razumeti pravilno. To najlažje dosežemo tako, da se vprašamo po pravi definiciji, kaj je »backlink«?

Po eni strani povratna povezava ni nič drugega kot »hyperlink« na tuji spletni strani. Če je to res, potem so povratne povezave lahko vse, od vnosov vb direktorije, forume, do »spam« člankov in PBN-ov.

Teorija je, da je katerakoli povratna povezava dobra. Ne glede na vrsto in kontekst. Jasno je, da to ne drži. Povratna povezava brez ustreznega konteksta je neuporabna in potencialno škodljiva.

Kako graditi povratne povezave

Pravila igre so se spremenila. Če menite, da lahko raketirate na vrh Google, tako da plačate »tehničnega geeka«, ki lahko preseže Google z izgradnjo »backlink profila«, ki vas bo razstrelil na vrh, se motite.

Logična in zdrava pot za gradnjo povratnih povezav zgleda takole:

  1. Razvoj in zasnova celovite »content« marketing kampanje. Inovativne, vrhunske in vodilne ideje v posamezni industriji morajo nastajati. Le to omogoča, da je podjetje opaženo, izpostavljeno in posledično citirano. S povezavami seveda.
  2. Če razvijete torej vrhunsko poslovanje, boste razvili tudi vrhunsko strukturo povratnih povezav.
  3. Okoli te inovativne ideje podjetja pa je potrebno razviti učinkovito inbound marketing strategijo. Tako, ki bo uporabnikom omogočala spoznavanje in odkrivanje vaše »inovativne« ideje.
  4. Razviti je potrebno komunikacijsko strategijo. Znotraj branže mora podjetje komunicirati, izobraževati, pisati, … Deliti ideje.

Ker so meje za vstop na trg nižje kot kdaj koli prej – in vedno več spletnih strani tekmuje za pozornost – preprosto dajanje povezav brez konteksta in brez kakovosti, seveda ne deluje.

Obstaja veliko »backlinking« taktik, ki preprosto ne delujejo več. Spam-anje po forumih, objavljanje na straneh, ki služijo zgolj »SEO« optimizaciji, izmenjave povezav, PBN-i, direktoriji in liste prijateljev. Te taktike se podjetju lahko maščujejo in pripeljejo do bolj negativnih, kot pozitivnih učinkov.