, , ,

Spletna stran za Inbound Marketing – Kaj je Inbound spletna stran?

inbound-marketing-strani

Zanimanje in uporaba inbound marketinga se povečuje. V Google iskalniku zaznavamo vedno večji volumen iskanj besede “inbound marketing”, prav tako pa vedno več podjetij, ki aktivno izvaja digitalni marketing, uporablja vedno več “inbound” rešitev. Glavna prednost inbound marketing je vsebina. Glavna razlika, v primerjavi z vsebinskim marketingom, pa je v tem, da se inbound poslužuje metod, ki pretvarjajo obiskovalce v stranke. Vsebinski marketing je torej le del inbound marketinga.

Za izvajanje inbound marketing-a pa je potreben drugačen pristop, potrebnih je več orodij, prav tako pa je osnovna zahteva inbound spletna stran. Stran, ki vse te “inbound” rešitve podpira oz. omogoča.

Inbound vs outbound strani

Poglejmo si v čem se spletne strani za “inbound” marketing razlikujejo od “outbound” spletnih strani.

… inbound spletna stran (z vsemi implementacijami) bo obiskovalca “obdelala” do te mere, da bo postal kupec.

No, v resnici bi težko rekli, da je opredelitev spletnih strani na inbound in outbound pravilna. Pod “outbound” namreč razumemo tiste pristope, ki motijo oz. se vsiljujejo uporabnikom, vse spletne strani pa se poslužujejo “inbound” taktik same po sebi. To pa ne pomeni, da so vse spletne strani “inbound”, saj vse ne ustvarjajo lead-ov. Povedano po domače, inbound spletna stran (z vsemi implementacijami) bo obiskovalca “obdelala” do te mere, da bo postal kupec.

Inbound marketing se ne bori za pozornost kupcev (z bolj utripajočimi oglasi), temveč umešča kakovostno in koristno vsebino na prava mesta v spletu. S tem, ko je ta vsebina usmerjenja v potrebe in zanimanja potencialnih strank, le-te privlači. Taki obiskovalci imajo v sebi seveda velik potencial, da postanejo kupci. Da pa ne zaključijo pri vsebini, jih inbound proces “ulovi” tako, da z njimi ohrani stik na tak ali drugačen način in podjetje predstavi kot kredibilno in vredno zaupanja.

Na inbound spletni strani bo uporabnik ostal dlje.

Inbound dizajn

Inbound marketing je torej zgrajen okoli “potrebe” potencialnega kupca. Okoli tega se vrtijo analize, vsebina, prav tako pa tudi “dizajn” spletne strani. O tem, da taka spletna stran ne more biti zastarela, ne bomo govorili. Inbound spletna stran je oblikovana tako, da pade v oči, preseneti z izvirnostjo a hkrati odraža dejavnost podjetja, se poklopi. Še bolj pomembno pri dizajnu inbound strani, pa je njena funkcionalnost. Prava vsebina na pravem mestu, dosegljiva takoj oz. v le nekaj klikih, … Predvsem pa je inbound spletna stran sposobna obdržati uporabnika dlje. Zasluga za to gre seveda dizajnu in strukturi. Pomembno je, da se uporabnik zadrži. To se doseže s tem, da spletna stran pri določeni vsebini, ponudi še bolj specifično, sorodno tematsko povezano vsebino.

Vsebina in struktura inbound strani

Vsebina je tisto, po kar uporabnik pride. Oblika pa ustvari vzdušje pri branju vsebine. Vsebina je torej pomembnejša. Inbound marketing spletna stran ima več vsebine in jo ustvarja hitreje. Predvsem pa je ta vsebina bolj berljiva, razumljiva in vsebuje več informacij. Brez vsebina inbound marketinga pač ni.

Predstavljajte si, da spletna stran ne bi imela menija. Kako bi jo strukturirali, da bi uporabnik prišel skozi celotno vsebino?

Drugi vidik, ki je pomemben pri vsebini pa je organiziranost le-te. Dobra vsebina na napačnem mestu za uporabnika pač ne obstaja. Veliko strani ima vsebino, a ta ni dostopna v tistem hipu, ko je za obiskovalca pomembna. To velja za interne povezave v člankih, urejenost kategorij in zgradbo pristajalnih strani. To velja tudi za t.i. CTA-je. To so pozivi k dejanju. Tudi tu se inbound razlikuje, s tem, da nevsiljivo ponudi sorodno objavo, e-mail vodič, pdf, …

Prav tako mnogo spletnih strnai vsebuje CTA le na strani s kontaktom. CTA uporabljen na star način pa bi bil seveda “outbound” taktika, razen, če je prilagojen vsebini in s tem tudi uporabnikovemu ciklu, torej točki na kateri se uporabnik nahaja.

Je ravno začel raziskovati? Potem ga zanimajo osnove, možnosti, ….

Raziskuje že dlje časa? Potem ga morda zanima implementacija, primeri, izkušnje drugih, …

Je na koncu nakupne poti oz. pred odločitvijo, potem je čas za “demo” …

Je preizkusil demo? Potem potrebuje nasvete za uporabo, navodila, …

Inbound in SEO

Inbound marketing je zelo povezan s SEO strategijo. Zakaj? Gre za to, da se SEO v letu 2019 izvaja drugače, prva mesta na Google pa so dosegljiva le tako, da se uvrstimo na “Long tail” ključne besede. To seveda dosežemo s tem, da pišemo SEO besedila, ki odgovorjajo na vprašanja, ki se skrivajo za “long tail” ključnimi besedami. Torej se pomoč in koristnost naše vsebine pokriva z zahtevami SEO oz Google iskalnika, ki nagrajuje unikatno, izvirno in kakovostno vsebino.

Kako do inbound strani?

Preprosto. Začnite pisati in se ukvarjati s tem, katere infoirmacije vaši potencialni kupci iščejo, pa jih ne dobijo. Potem pa jim v vsakem članku na vsaki pristajalni ponudite tiste vsebine, ki se povezujejo ali dopolnjujejo. Uporabljajte orodja, ki vam omogočajo, da spoznavate vedenje kupcev in čas (npr Sales Manago, Hubspot, …) ter delajte na personalizaciji strani (prilagajte vsebino glede  na nove ali obstoječe uporabnike, lokacijo, vstopno stran (Google Optimize), …